Moleskinekalender

Jag är så otroligt taggad på att börja skolan igen, jag saknar verkligen vardagen, kompisarna, skrivandet, målandet och föreläsningarna. Något som verkligen påminner om att det snart är dags är alla "tillbaka-till-skolan-grejer" som ska fixas, jag har nu införskaffat allt men jag väntar fortfarande på min Moleskine-kalender. Jag beställde den på Bokus för en vecka sedan och har nu väntat så länge och spänt att kalendern har fått en riktig stjärnstatus och antagligen kommer att göra mig otroligt besviken när jag väl får den. När jag gick in på min mail och läste den där oderbekräftelsen (som man aldrig läser) insåg jag att det skulle ta 15 (!) vardagar innan de skickade den så nu hoppas jag bara att den hinner komma alls innan skolan börjar.

Moleskine har hur många olika kalenderar, i alla olika färger och jag tror det tog mig två timmar att bestämma mig vilken det skulle bli (ja, jag har alldeles för mycket tid över). Färgen blev gul, längden blev 18 månader och upplägget blev vändbart. Man kan allltså skriva både liggande och stående och det är inga rader som begränsar en, vilket är perfekt! Jag hatar rader, de stör bara och får mig att känna mig inrutad. Som jag längtar!
 
 
Samtidigt som jag beställde kalendern bokade jag Jan Guillous fjärde bok i "Det stora århundradet"-serien. Jag har de första två böckerna, men förra året var jag för snål för att köpa den tredje (så nu väntar jag på bokrean) men jag kunde helt enkelt inte låta bli att köpa den fjärde boken. När den tredje kom ut så lånade jag den på biblioteket, men fick vänta tålmodigt i två månader eftersom det var femtio (!!!) reservationer före mig och som de flesta vet är väntan ingenting för mig. Denna serie är helt enkelt fantastisk. Den har allt: historia, romantik, allmänbildande, familjedrama, flykt, klasskillnader, död och kärlek och jag kan bara varmt rekomendera den.
 
 
Kommentera inlägget här: