Jag bygger och bygger

Ett tag nu har jag funderat över soffbordet. Jag målade om det i somras med det kändes aldrig riktigt bra och vi har redan slitit upp ovansidan och allt klibbar fast på den målade ytan. Så nu har jag varit och köpt brädor och (för lite) spik och börjat banka på en fasad på mitt IKEAbord. Dock tog spiken slut så jag får fortsätta efter helgen när jag hunnit köpa mer spik.
Jag tycker inte om att köpa nyproducerade grejer utan försöker alltid att hitta saker som jag kan återanvända men jag har inte lyckats hitta några plankor eller brädor och jag är inte beredd att offra något här hemma så jag fick cykla ner till Beijers och köpa nya plankor. Vilket sparade en hel del jobb för de sågade till alla brädor i de måtten jag behövde. 
Jag har också länge letat efter ett soffbord med en låg kant upptill så att det blir lite som en bricka men har inte hittat något till ett rimligt pris, så nu slår jag två flugor i en smäll.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: