Puh!

Projekt två är över! Eller nästan i alla fall, vi har bara slutredovisningen på tisdag och onsdag kvar. Men den ska vi nog klara av om jag så ska gå gråtande därifrån. Jag sitter just nu och vrider och vänder på mitt projekt för att få en så bra redovisning som möjligt och samtidigt LAGAR JAG MAT! Något som var flera veckor sedan och det ska bli så otroligt gott att äta något som inte är tillagat av fabriker eller resturanger. Ikväll blir det nypotatis, stekt minimajs, blomkål och fiskpinnar med soltorkadetomatshoummus. Mums!
 
En del av mitt projekt. Det kommer så småningom fler bilder.
 

Idag har jag njutit av solen i Malmö på Malmö Garden Show. Jag, Anna och Hanna tyckte att det var dags för lite balkonginspiration och trevligt umgänge. Det fanns så himla mycket inspiration och fina grejer. Hanna blev helt till sig över Svenska Bonsaisällskapet. 
 
Vi myste och njöt sen gick vi till T.G.I Fridays på lilla torg och åt en otroligt god laxsallad. Jag känner mig fortfarande lite socialt handikappad efter att ha haft mest kontakt med en dator den senaste veckan och en bild säger ju mer än tusen ord, så dagen sammanfattas nog bäst med bilder.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Veronica:

Hej,
jag har tänkt göra om min trägårdslott i sommarstugan, och eftersom jag inte kommer kunna vara på plats då det "byggs om" känner jag det är viktigt att ha en bra, och tydlig ritning över mina planer. Undrar om ni kan tipsa om något enkelt ritprogram man kan använda för att skapa en bra ritning över vad jag vill ha? Tack för inspirationen och en trevlig blogg!

Svar: Hej Veronica,tack för dina fina ord om vår blogg! SketchUp är ett gratisprogram som är ganska enkelt att använda men det är mer om man vill se hur saker och ting ska se ut i 3D (men självklart fungerar det i 2D också). Det är ett ganska lättförstått program och det har bra mätfunktioner så att allt blir rätt i skalan. Annars skulle jag rekommendera CAD, men det tar lite längre tid att förstå sig på och är något mer avancerat. Lycka till!
Idun arkitektur

Kommentera inlägget här: