Blommor gör mig glad

Det finns forsking som säger att man blir lugn av att arbeta i trädgården och att befinna sig i naturen. Att denna forskning stämmer är väl för iss alla självklart men jag har insett att blommor inte bara gör mig lugn utan även bubblande glad.  
Min favorit "Verbena Bonariensis" eller Jätteverbenan
 
En söt liten blomma som jag inte kommer ihåg namnet på, men den förstärker verkligen uttrycket "Less is more".
 
Ännu en nätt liten växt som gör trädgården unik, men tyvärr vet jag inte heller vad denna heter.
 
Vallmo har den perfekta egenskapen att den inte bara är otroligt vacker som blomma utan även när den är överblommad är det väldigt fascinerande. 
 
Egentligen är Pelagonier inte alls min typ av blomma, eftersom jag tycker den är alldeles för tråkig och vanlig. Men den här typen är väldigt spännande och dess vackra tuggumirosa färg gör trädgården eller balkongen extra färgglad.
 
 
 
Kommentera inlägget här: