Inga bin på min balkong

I våras traskade jag och Andreas in till stan för att köpa balkonglåda och fröer till en sprudlande ballkong. När vi väl valt balkonglåda (vilket verkligen inte var det lättaste) stod vi framför en vägg fylld med fröer och kliade oss i huvudena. Varken jag eller Andreas är speciellt erfarna varken med blommor eller grönsaker så vi hade helt enkelt inte en aning om vad vi skulle köpa. Då vi båda hört att bina inte har det lätt nuförtiden så bestämde vi oss för att köpa bi-och fjärilsvänliga blommor. Fröföretagen hade då varit så fiffiga att de märkt ut vilka som lockade mycket djur. Sagt och gjort. Men nu när blommorna blommat och sommaren kommit och gått har jag inte kunnat se några andra djur på våran balkong än de alldeles för stora spindlarna. 
Nästa år blir det istället att köpa ett insektshotell så att bina kommer och bor över på balkongen!
Syrran har inga som helst problem med att få bin till sin trädgård, där surrade det i varenda blomkruka. Vackert och fridfullt tycker jag. Det känns som att man hjälp naturen lite i alla fall och där djuren trivs där trivs jag.
 
 
Kommentera inlägget här: