Min månad är här!

Augusti är månaden då trädgården lyser som mest, då havet är som varmast och glassen är som godast. Det är också min månad och alla som känner mig vet att detta innebär en massa firande. Jag älskar att bjuda på kalas och att ha vänner och familj över. Så nu ska jag hem och förbereda massa kakor, bullar och tårtor. Är det så att även ni vill förbereda er inför min födelsedag så kommer önskelistan nu.
 
Jag är fullt medveten om att jag lyckades göra listan i år helt smockfull och jag har ingen aning om hur det gick till. När jag började kunde jag knappt komma på en enda present jag ville ha men sen gick det av bara farten. 
 
1. En kokbok från Jamie Oliver. Vi fick hans italienska kokbok i inflyttningspresent och den är helt fantastisk. Massa gott och mycket vegetariskt. Finns att köpa i de flesta bokhandlar, vill du köpa online kan du klicka här.
 
2. Guide till Svensk Landskapsarkitektur. Ett måste för en svensk landskapsarkitekt. Finns också på de flesta bokhandlar t.ex. här.
 
3. Chanel: Collections and creations, finns att köpa här.
 
4. Ödesgudinnan på Salong d'Amour. skriven av Anna Jansson som egentligen mest skriver deckare. Jag tycker inte om deckare, men jag tycker om Anna Jansson så det är en perfekt kombo!
 
5. Bonsaiträd, gärna Ginkgo-bonsaiträd men jag har en känsla att det kanske inte är det allra lättaste att hitta.
 
6. En rosenbuske till balkongen. Tyvärr är balkongen ganska pytteliten så den behöver vara pytteliten. Vit eller ljust rosa ska den vara och tåla väldigt mycket sol.
 
7. En Lyckoklöver
 
8. En Klematis, även den till balkongen och även den vit eller ljust rosa.
 
9. Presentkort på Zalando. Det är fortfarnade som när man var barn och skulle börja skolan efter sommarlovet och var i behov av diverse nya kläder, så ett presentkort där allt finns är toppen. Finns att beställa här.
 
10. En skål till chips och annat gott. Den ska liksom vara i en mittimellan-storlek. Inte för liten, inte för stor.
 
11. Skissbok från Moleskine i någon rolig färg. Finns i de flesta bokhandlar eller online här.
 
12. Konst från Sara Woodrow som är så grymt duktig. Hon har en webbshop med massa fina skisser och kuddfodral som du kommer åt genom att klicka här.
 
13. Inkling från Watcom, vilket är uppföljaren till ritplattor. Det är en sensor som känner hur du målar och skickar detta direkt till datorn så att du inte behöver scanna in teckningarna i datorn.
 
14. Mortel från Le Crouset finns att köpa på ställen som Cervera eller online på Le Crousets hemsida.
 
15. En skrivare med scanner så att jag inte behöver åka till Alnarp varje gång jag ska skriva ut eller scanna in en skiss.
 
16. En prenumeration på Arkitektur går att beställa härifrån.
 
 
 
Kommentera inlägget här: