En målarflickas storslagna dröm

I likhet med så många andra kan jag inte låta bli att smygkika på Hemnet var och varannan dag. Min dröm är ett gammalt radhus i närheten av Kulturen, med en lummig trädgård och knakande trägolv. Då och då dyker just detta upp och mitt hjärta bultar lite extra och det känns inte längre som att pengar inte spelar någon roll. 
 
När jag var inne på Hemnet idag hittade jag just detta och lite till, det fanns nämligen en ateljé i detta enanstående 15rums hus. 
 
Tänk känslan av att få skapa i ett rum som varit någon annas allt i många år. Tänk också känslan av att få spilla bäst man vill och kladda överallt. Då skulle oljefärgerna få en mycket större plats i mitt liv.
 
Härligt ljus, härligt trägolv, härlig atmosfär och härlig rymd!
 
Tänk att få skapa här! Vilken dröm det skulle vara. En kaffekopp, en pensel, en vit canvas och tiden skulle bara springa iväg.
 
Har du 10 miljoner i fickan (eller bara tycker om att drömma) så kan du kika närmre på huset här.
 
 
 
Kommentera inlägget här: