Har jag levt under en sten?

Igår var solen framme nästan hela dagen och när jag vaknade kunde jag inte låta bli att undra om jag blivit en grottmänniska. Solen liksom stack i ögonen och den blå himlen kändes som en dröm. Jag var då helt enkelt tvungen att sätta mig på min fantastiska elcykel och spendera dagen i Lunds olika parker och naturområden. När jag satt där på sadlen och trampade iväg kunde jag känna hur hela jag tinade upp och jag kunde inte annt än le och njuta av mitt halleluljamoment. Det såg nog ganska löjligt ut men jag var så himla lycklig!
Min elcykel som jag köpt från Ekoride, tar mig till nya ställen nästan varje dag. Det låter kanske fånigt, men jag är helt enkelt så lat att jag inte orkade ta omvägar med min "vanliga" cykel. Nu hittar jag nya platser, vägar och stadsdelar hela tiden.
 
Igår gick färden till Värpinge, Flackarp, Sankt Lars, Klostergården, Stadsparken och till sist Espresso House eftersom det var Annis jobbdag. Där jag satte mig och åt lunch samtidigt som jag sorterade bilder och jag blev sittande där i flera timmar. Jag började också på att göra fotoböcker som jag ska beställa någon gång i framtiden när pengarna inte ska gå till julklappar.
Denna vackra ros hittade jag i kvarteret bredvid. Det såg ut som att också den njöt av solen och tinade upp sina frostbitna blad.
 
 
 
Jag inser i efterhand att jag borde tagit stövlarna så att jag kunde kladdat runt i leran bäst jag ville (eftersom jag älskar lera!), men denna gången var det faktiskt inte meningen. Jag blev så fascinerad av vattnet och fokuserad på att få en bra bild att jag helt enkelt hamnade där. Blev lite arg på mig själv eftersom jag inte vill förstöra mina nya skor, men jag tror att de klarade sig bra. Tur att kassörskan i skoaffären sa åt mig att köpa inpregnering.
När man börjar närma sig den stora dammen i stadsparken kommer alltid alla ankor springande i hopp om lite brödsmulor men jag hade tyvärr inga med mig. Fina var de i alla fall.
 
 
 
Susanna Maria J:

Underbara blogg. Älskar sånna här fina naturbilder <3

Svar: Åh tack så mycket Susanna! <3
Idun arkitektur

MATILDA:

Åh vad fina bilder! :)

Svar: Tack så jättemycket Matilda 💙
Idun arkitektur

Kommentera inlägget här: