Pärldag i Malmö

Idag har varit en otroligt seg dag. Jag vaknade med halsont och ångest inför vårt Granskningsseminarie imorgon. Nästa vecka är den sista veckan på denna kursen och det ska bli otroligt skönt att få göra någonting nytt, även om denna kursen varit otroligt lärorik och kul. 
Jag och Viktoria fick i alla fall sätta oss ner och räkna procent på olika fall och avvattningslösningar. Något som inte är det enklaste för två förvirrade själar som vi. 
 
Men för att vi också skulle komma utanför dörren tog vi tåget till Malmö och satte oss och pärlade Fuck Cancerarmband som Viktoria tidigare skrivit om. Vi satt där helt tysta och koncentrerade i en timme och bara lyssnade på alla andras prat. Det var jätteskönt! Att det dessutom hjälper Ung Cancer att få in pengar till forskning och andra projekt gjorde det hela ännu roligare.
Dessa armbanden hann vi med på en dryg timme. Jag hade väldigt svårt för att inte göra mönster eller olika färgkombinationer, det kändes som det inskränkte den kreativa friheten. Det var verkligen svår att lämna pärlandet åt slumpen. Ett armband blev med ett grönt-gult-oranget-rött-tema som jag inte vet om de kommer att godkänna.  Tror att det är det femte nedifrån. Vad tror ni? Blir det underkänt?
 
I Malmö brukar de styra upp ungefär en pärldag i månaden, men som det ser ut nu finns inte något datum för nästa dag. Jag ska dock hålla stenkoll och låta er veta när ett nytt datum kommer upp :)
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: