Gick bananas på Plantagen

Jag har haft en jättehärlig lördag! Har fixat lite här och var, möblerat om och städat. Jag hade också lite ärenden bland annat behövde jag köpa näring till mitt Bonsaiträd. Eftersom jag fått ett presentkort i födelsedagspresent cyklade jag till Plantagen som ligger precis vid Nova och väl där kunde jag inte lägga band på mig själv. Jag gick helt bananas på deras ljungsortiment ("det är ju så billigt") men som om det inte vore nog köpte jag även en vindruvsplanta ("jag behöver ju en klätterväxt till balkongen") och en amerikansk blåbärsbuske ("tänk att kunna äta sina egna blåbär"). Väl framme i kassan lämnar jag fram presentkortet varpå kassörskan påpekar att jag har ett presentkort på Blomsterlandet. Har jag någonsin nämnt att jag är aningen förvirrad?? Med blossande kinder fick jag alltså betala hela kalaset själv. Men balkongen blev i alla fall fin :)
 
Min alldeles egna blåbärsbuske! Egentligen är ju de svenska blåbären mycket godare än de amerikanska men den amerikanska busken är överlägset vackrare. Jag älskar dess höstfärger.
 
En ettåring ljung som är otroligt fin och passade perfekt i blomsterlådan
 
 
Fick även plats med lite silvriga växter i balkonglådan
 
Vindruvsplanta som jag verkligen hoppas får bär eftersom jag inte äter vanliga vindruvor och de ekologiska är på tok för dyra för att köpa.
 
Trädgårdstomten har fått sällskap av flerårig ljung i rosa och vitt.
 
 
 
Susanna Maria J:

Men så mycket fint :)

Svar: Tack så mycket! Nu krävs det bara att jag ska ta hand om dem också :)
Idun arkitektur

Kommentera inlägget här: